Stalo se 8.2.-14.2.
PO- Po obědě jdeme do parku kde Maruška opět jezdí na placce velice odvážně.
Následuje práce v herně s Dančou s kterou se setkávápoprvé v tomto roce,radostně se s ní vítáa hodně skákají na trampolíně -mají dosti očního kontaktu a fází radosti i sklidnění.
ÚT-Odpoledne trávíme ve sdružení a to hodinu s Beatou a poté přichází Patrik,který je tu s Lenkou-pracují hodně znakovkou a s obrázky,Patrik skvěle přiřazuje a přitom leží bříškem na baloně a houpe se -má totiž po plavání a je trochu unaven.Maruška je o ba velice sleduje.Patrik je neslyšící chlapec s kombinací diagnozou autismu je velice šikovný na pohyb a sporty. Lenka s ním moc dobře pracuje- to přiřazování spočívá v tom,že jsou tam 4 obrázky kde jedna věc nepatří a ta nepatřící se označí křížkem ,což Patrik skvěle ovládá a je v této činnosti neomylný a velice šikovný.Přichází ještě jedna maminka s chlapcem,který byl na odběru krve v nemocnici a dováží nám moc pěkné hračky do sdružení pro děti za což ji moc děkuje!!!!Maruška si okamžitě oblíbí látkovou opici s dlouhými rukami ,dělající zvuky a látkového ptáka krásně zpívajícího tyto hračky si okamžitě zamilovala. Paní nám vypráví o léčení u panů Šmardy a Šuly a o změnách a zlepšeních které potom nastaly a také o náročnosti diety a zvláště časového zvládnutí a dodržování a finačního zatížení.
STŘ- Scházíme se na Žilinské odpoledne v 16.30 kde přichází i canisterapeutický pes Barbucha,chodí skěle za Maruškou,která ho hladí a má bezpočet očního kontaktu s tímto skvělým psem.Pavlík se také více osmělujea již se ho nebojí protože mu na psech vadí když štěkají což Barbucha skoro nikdy.Barbucha má spoustu energie ,hravosti a lásky v sobě,kterou pžedávánašim dětem i nám dospělým ijá mám po této terapii skoro vždy ohodně lepší náladu a více energie.Do sdružení přichází iDáda s Janou Dáda hodně často dává Barbuchovi piškoty. Maruška si také na delší dobu přisedává k Pavlíkovi a zpočátku sleduje jaksi hraje a pak se s ním chce více kontaktovat a hrát:Následuje terapie s Janou -Maruška se celý týden opět snaží více komunikovat a pozorovat.Jana si bere do rukou 2 plácačky červenou a žlutou o kterých zpívá.Následovně jí nabídne volbu slovy Maruško vyber si plácačku a řekne červenou na to se Maruška zastavila přemýšlí a vybere plácačku stejné barvvy a následovně tato činnost se opakuje se žlutou plácačkou a několikrát to zopakují.Jana nám doporučuje globální čtení kde se pracuje s obrázkem a nápisem dobré je mít výrazné nápisy.
ČTV- Dopoledne jdeme po delší době do janglu,kde pěkně skáče zpočátku tam nenímnoho dětí přicházejí až po půlhodině my tam trávíme celou hodinu jako vždy. Domlouvám již i rezervaci na tábor někdy mezi 9,30-11.30 což bude možné.Odpoledne si užíváme sněhu jedeme na placce nejprve na blízkýkopec.Maruška má ohromnou radost směje se a raduje.Válí sudy přičemž se i halasně směje a raduje a po té sjíždíme několikrát kopec.Následovně beru lehkou placku šup s ní pod rameno a jedeme do parku k botanické zahradě kdemáme naši oblíbenou sjezdovku.
PÁ-Velice nabitý den ,protože dopoledne máme hudební terapii se Zuzkou,která jí zpívá a následovně jedeme po měsíci do Topolan na hipoterapii.Již jsme zde nebyli delšídobu Marušce se líbí i na kolotoči,který se nachází kousek od našeho ježdění.Opět se dotohomusíme dostat Maruška chce jít na barel to jsou takové cvičební barely které se používají na nácvik jelikož se tu dělá voltiž. Maruška se sveze 3 krát jsme tu sami jen s terapeutkou a vodičkou koně Maruška trochu dříve sesedá musí si zase trochu zvyknout,hodně se na Juráška dívá ,hladí ho a dáváme mu jablka.Po terapii objevujeme kousek za zastávkou u místní školy led kde bruslí nějaký chlapec,začíná chumelit tak mě napadlo vezmeme odhrňovač na sníh a snažíme se zlepšit kvalitu ledové plochy,Marušce se to moc líbí a chlapec je asi moc rád protože se mu lépe bruslí a dělá kolem nás obraty což se Marušce moc líbí, chlapec totiž na bruslích působí více jak krasobruslař než jako hokejista za umělecký dojem od nás dostává jednu 6.Už mám olympijskou horečku někdy k ráno je totiž zahájení OH. Víkend je Maruška opět trochu unavenější a má náznaky rýmy takže se snažíme i více odpočívat a nabrat síly do nového týdne
Komentáře
Přehled komentářů
Jestli máte ještě zájem-ozvěte se psal jsem Vám i přímo na e-mail
Prosba
(Lenka, 22. 2. 2010 10:36)
Dobrý den, narazila jsem na Vaše stránky a velmi mě zaujaly. Za pár měsíců končím Univerzitu J.A.Komenského, obor speciální pedagogika a v současné době pracuji na bakalářské práci. Jako téma má Výchova a vzdělání dětí s autismem. Zaujalo mě, že máte zkušenosti s programem Son-rise. Můžete mi, prosím, k mé práci poskytnout nějaké informace?
Moc děkuji. Krobová Lenka (krobova.lenka@seznam.cz)
Odpověď
(Ivan .J, 28. 2. 2010 22:38)